زمان باعث می‌شود غمت را فراموش کنی؟ :: راسپینا

راسپینا

فصل طلایی

زمان باعث می‌شود غمت را فراموش کنی؟

چند وقتیست مشغول کشف جمله‌ای هستم که می‌گوید «زمان باعث می‌شود غمت را فراموش کنی». همین چند وقت پیش به شدت با با این جمله مخالف بودم. اما حالا نظر دیگری دارم: زمان به تو این فرصت را می‌دهد که تصوراتت را راجع به موضوعات عوض کنی.
بگذارید مثال بزنم. می‌گویند خاک سرد است. کسی که بمیرد بعد از مدتی فراموش می‌شود. اما چرا؟ جرا وقتی کسی می‌میرد بی‌تابی می‌کنیم و بعد از مدتی به زندگی عادی باز می‌گردیم؟ به خاطر یک تصور: زندگی من بدون او معنا ندارد. من بدون او نمی‌توانم زندگی کنم.
شاید بی‌رحمانه به نظر برسد اما زندگی تو بدون او معنا دارد. این را می‌توانی از مقایسه‌ی زندگی خودت با دیگرانی که «او» یا مشابه او را نداشته‌اند یا داشته‌اند و از دست داده‌اند و باز هم زنده هستند بفهمی. اما وقتی به تازگی او را از دست داده‌ای وقت این بررسی منطقی نیست. وقت سوگواری‌ست. به مرور و با گذر زمان تصور تو از زندگی بدون «او» اصلاح می‌شود. یا در اصل واقعیت را می‌بینی و تصورت را اصلاح می‌کنی.
خب، همین اتفاق در مورد تصورات دیگر هم میفتد. می‌دانید؟ به عقیده‌ی من خیلی اوقات و در مورد خیلی از اتفاقات، ما کاری با خود اتفاق نداریم، ما از تصور زندگی خودمان بعد از آن اتفاق، از این که دیگر نتوانیم زندگی خوبی داشته‌باشیم غمگین و افسرده می‌شویم. بعد وقتی زندگی بعد از آن اتفاق را می‌بینیم، وقتی به مرور تصورمان اصلاح می‌شود، حال‌مان هم بهتر می‌شود. شاید حتی واقعا چیزی را فراموش نکنیم، اما می‌فهمیم غمی که داشته‌ایم بر اساس تصورات اشتباهی بوده و بعد از اصلاح این تصورات، دیگر اساسی برای آن غم باقی نمی‌ماند. آنچه باقی می‌ماند خاطره‌ایست از آن غم که گهگاه به یادش می‌آوریم.
زری ...
۰۶ آبان ۰۰:۳۳

خیلی صحیححححححح :))))

پاسخ :

:)
پرواز ...
۰۶ آبان ۰۱:۰۴

فعلا توی اون مرحله ایم که باور دارم با گذر زمان غمم کم نمیشه :)

ولی امیدوارم همین جور باشه که نوشتی :)

پاسخ :

ایشالا:)
بیست و دو
۰۶ آبان ۰۱:۴۷

ولی به نظر من بعضی چیزا توو زندگی هستن که هیچوقت غمش فراموش نمیشه کمم نمیشه، آره آدمیزاد محکومه به زندگی کردن و شاید برگرده به زندگی عادی ولی این دلیلی بر این نیست که غم توی دلش کم شده‌ . چه بسیار آدم هایی که فقط زندمانی میکنن نه زندگانی. 

پاسخ :

درسته. یه چیزایی هم هست که غمش کم نمیشه.ایشالا خدا برا هیچ‌کس از این غما نخواد.
آرا مش
۰۶ آبان ۱۵:۱۶

به نظر من هم زمان فقط یه فرصته برای «پذیرش» چیزایی که در مواجهه‌ی اول باهاشون، نپذیرفتیم‌شون...

پاسخ :

درسته. من سعی کردن ریشه‌ و دلیل این پذیرفتن با گذر زمان رو بررسی کنم.
آبجی خانوم (فاطمه ...)
۱۲ آبان ۱۷:۰۶

دقیقا همینه. زمان فرصت تصحیح تصوراتمون رو میده. البته که برخیش هرگز فراموش نمیشه ولی زهرش گرفته میشه

 

* سلام

پاسخ :

سلام!

Fira ☆
۱۸ آبان ۰۸:۱۲

زمان زخما رو التیام میبخشه 

البته اگر قبلش مارو نکشن 

همیشه این جمله رو خیلی دوست داشتم 

پاسخ :

هوممم... ترکیب خوبی بود!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan