۲۷ سالگی :: راسپینا

راسپینا

فصل طلایی

۲۷ سالگی

به راستی سال خوب چه جور سالی است؟

یادم نمی‌آید چند بار دم سال تحویل این جمله را از مجری‌های تلوزیون شنیده‌ام که می‌گویند عید اصلی این است که بدانی سالی که دارد تمام می‌شود را به خوبی گذرانده‌ای.

این روزها فکرم درگیر سالی است که گذرانده‌ام. منظورم سال شمسی نیست. سال خودم است. از ۲۶ سالگی تا ۲۷ سالگی. می‌دانید؟ برای من تغییرات مهم است. این که از کجا شروع کنم و به کجا برسم مهم است. اصلا به نظرم عادلانه‌ترین راهِ بررسی، همین بررسی تغییرات است. همان سه سال پیش که دکتر شین داشت می‌پرسید چه راهی برای انتخاب دانشجو پیشنهاد می‌دهید هم من گفتم دو بار با ما مصاحبه کنید. یک بار حالا و یک بار دو هقته‌ی دیگر و بعد از تعیین یک پروژه‌ی کوچک. این طوری میران رشد هر شخص مشخص می‌شود. تغییرات معلوم می‌شود.

حالا دارم خودم را ارزیابی می‌کنم. من ۲۷ سالگی را از نقطه‌ی خوبی شروع نکردم. از نظر روحی ضربه‌ی سنگینی خورده‌بودم. آن قدر سنگین که تبعات جسمی هم برایم داشت. دلم به معنای واقعی کلمه شکسته‌بود. در برزخ عجیبی دست و پا می‌زدم. برزخ بین عقل و بی‌عقلی! واقعیت جلوی چشمانم بود اما من از پذیرفتنش سر باز می‌زدم. دنیا سیاه‌تر از همیشه‌بود و هیچ امیدی نبود برای سپید شدنش و من به ناچار خیالات سپید می‌بافتم. افرادی که به من آسیب زده‌بودند را تبرئه می‌کردم و برای درست شدن اوضاع سناریو‌های خنده‌دار می‌چیدم. برزخ همین‌جا بود: سناریوهایی که خودم می‌چیدم را نمی‌توانستم بپذیرم. هر چند روز یک بار سر عقل می‌آمدم و با خودم می‌گفتم به فرض که این اتفاقات افتاد، تو می‌توانی باز هم به آن‌ها اعتماد کنی؟ و جواب این سوال هر بار «نه» محکمی بود که مثل پتک می‌خورد توی سرم.

خلاصه که از لحاظ روحی اصلا حال خوبی نداشتم. رانندگی هم بلد نبودم. دستپختم هم هنوز رضایت‌بخش نبود. هنوز توی پروژه‌ام شیرجه نزده‌بودم. شغلی هم نداشتم. معنویات هم در زندگیم کمرنگ شده‌بودند. خودم را هم تا این اندازه نمی‌شناختم. به خودم آن‌قدر که باید اعتماد نداشتم. در یک جمله:«زندگی راکدی داشتم».

حالا؟ حالا همه‌ی جملات پاراگراف قبلی را برعکس کنید.

من از سالی که گذرانده‌ام راضیم. سال گذشته را به خوبی گذرانده‌ام چون تغییرات مثبت و محسوسی در من ایجاد شده. شاید تولد اصلی هم مثل عید اصلی همین است که بدانی سالی که دارد تمام می‌شود را به خوبی گذرانده‌ای.


احمد ...
۱۷ آبان ۰۲:۰۲

سلام

مبارک باشه

ان شاء الله عمر بابرکت و طولانی و سالم و بانشاطی داشته باشید.

+ الان رفتم پیام پارسال رو نگاه کردم

(سلام

مبارک باشه

ان شاء الله عمر با برکت، طولانی، سالم و شادی داشته باشین

+ کی بشه علم پیشرفت کنه از اینترنت خوراکی دانلود کنیم



برگرفته شده از raaspinaa.blog.ir)


فک کنم باید به جملهٔ جدیدی فک کنم برای سال‌های آتی

پاسخ :

سلام
خیلی ممنون:)
دعای خوبیه خب😂
Lady Éowyn
۱۷ آبان ۰۲:۰۴

سلام تولدت مبارک :)

پاسخ :

سلام
خیلی ممنون:)
بوبک جان
۱۷ آبان ۰۲:۲۹

عزیزدلم تولدت مبارک باشه و چقدر خوشحال شدم واست وقتیکه جملات پاراگراف رو برعکس کردم . همیشه حالت خوب و دلت شاد و موفق و سلامت باشی😘

پاسخ :

خیلی ممنون😊
تو هم همین‌طور🤗😍
امیلی :)
۱۷ آبان ۰۳:۰۴

 اقا مبارکا باشه.

واقعا خوشحالم که الان از سالی که گذروندی راضی ای. از اینکه از 27 سالگی خوشت میاد، از اینکه رشد داشتی نسبت به 26. خلاصه خیلی مبارک باشه.

+اینکه داره یکسال میشه که من اینجارو پیدا کردم عجیبه. یعنی فکرمیکردم نهایتا چندماه باشه و برام عجیب بود که عه، چه زود دوباره تولدت شد :))

پاسخ :

خیلی ممنون:)
خیلی ممنون😊

+ ظاهرا اینجا به همه‌مون خوش گذشته😁
هـیوا .
۱۷ آبان ۰۸:۳۳

سلام 

تولدتون مبارک

امیدوارم هر سال بهتر از سال دیگه باشه براون 

پاسخ :

سلام
خیلی ممنون:)
مرسی😊
دُردانه ‌‌
۱۷ آبان ۰۸:۳۵

حس می‌کنم از تبریک قبلی تا تبریک کنونی خیلی زود گذشت و فاصله‌ش کم بود. 

چه به هم میان لباس و کیکت

مبارکا باشه

پاسخ :

آره، خودم هم چنین حسی دارم:))
خیلی ممنون😊
زری ...
۱۷ آبان ۱۳:۳۱

سلااام

مبارکا باشهههه

شیرینی شو این طرف هم بفرستین :)))))

خیلی خوب که سال گذشته تون خوب گذشته ( چی گفتم /: )

پاسخ :

سلام!
خیلی ممنون:)
منظورو رسوندی😁
سُولْوِیْگ 🌻
۱۷ آبان ۱۴:۴۸

چه‌قدر خوشحال شدم با خوندن‌ پستت‌. واقعا خیلی خوب و قشنگه‌ این‌که این‌قدر از اوضاع الانت‌ راضی‌تری و اون‌ روزهای سیاه رو پشت‌سر گذاشته‌ی.

تولدت مبارک! امیدوارم سال بعد هم تو همین روز، همچین حس پیشرفتی نسبت به امسال حس بکنی.

راستی، روسری‌ت خیلی خوشگله‌! *-*

پاسخ :

😊
خیلی ممنون! مرسی🤗
مرسی، چشات خوشگله!
ماه توت‌فرنگی
۱۷ آبان ۱۵:۰۵

تولدت مبارک. :)

پاسخ :

ممنون:)
نباتِ خدا
۱۷ آبان ۱۹:۰۰

تولدتون خیلی خیلی مبارک❤️❤️❤️

پاسخ :

خیلی خیلی ممنون 😍
بیست و دو
۱۸ آبان ۱۹:۴۷

به به تولدت مبارک. انشالله سالی پر از تغییرات مثبت پیش رو داشته باشی.

من ۲۷ سالگیم رو خیلی دوست داشتم خودم احساس میکنم توو ۲۷ سالگی بزرگ شدم و البته یه دلیل بزرگ دوست داشتنم اینه که روزای آخر ۲۷ سالگی عاشق شدم:دی هیییی چه روزای شیرینی بود:دی

پاسخ :

خیلی ممنون😊
ایشالا خدا قسمت ما هم بکنه 😜
Mavi Lotus
۱۹ آبان ۱۲:۲۶

سلام

تولدت مبارک

امیدوارم تا سال بعدی کلی اتفاق خوب برات بیفته و لبخندت پررنگ‌تر باشه و قلبت آروم باشه.

به نیت 27 سالگی تو 

 

https://ganjoor.net/hafez/ghazal/sh255

پاسخ :

سلام
خیلی ممنون:)
خیلی خیلی خیلی ممنون😊
عجب فال خوبی😍
احمد ...
۲۰ آبان ۱۹:۴۸

نه منظورم اینه که خلاقیت در فرم به خرج بدم :دی وگرنه مضمون همان مضمون

جهانِ هیچ
۲۳ آبان ۱۷:۵۵

الان که توی ۲۲ سالگی ام میبینم چقدر ۲۷ سالگی بهم نزدیکه فکر کنم ۵ روز دیگه باشه ...

 

تولدتون خیلی زیاد و با تاخیر نسبتا فراوان مبارک :)

پاسخ :

خیلی ممنون😊
سپیده
۲۴ آبان ۰۷:۳۸

تولدت مبارک دوست عزیزم 💛

ان‌شاءالله که همیشه سالم و راضی و خندان باشی.

بهترین‌ها را برات آرزو می‌کنم.

 

ولی چه قدر پست تفکربرانگیزی بود! همیشه متن‌هایی که شما می‌نویسی، همینجور هست. الان درگیر شدم که چند ماه دیگه که تولدم می‌شه، من چه جملاتی را نسبت به وضعیت قبلم می‌تونم بنویسم...

پاسخ :

خیلی ممنون🤗
وندا :)
۰۷ آذر ۱۱:۳۵

چقدر عالی

ایشالا که هر سال مثل امسال از سالی که گذروندی راضی و خوشحال باشی

پاسخ :

مرسی🤗
💕 دختر خوب 💕
۲۲ آذر ۰۹:۳۸

تولدتون مبارک

به مام یه سر بزنید خوشحال میشم

پاسخ :

خیلی ممنون.
حتما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan